A szülők szívesen lepik meg gyermekeiket trambulinnal, hiszen nincs olyan gyerek, aki ne élvezné az önfeledt ugrálást. Kellemes időtöltés, és számos pozitív hatása van a gyermekek számára, sőt azt is elmondhatjuk, hogy a gyermek nem is észleli ugrándozás közben, hogy szellemi és testi téren is fejlődik.

Több kutatás is bizonyítja, hogy a trambulinon való ugrálás rendkívül pozitív hatást gyakorol a gyermekek tanulási készségeire. Mozgás közben, azok a területek is fejlődnek, amelyek a mozdulatok kontrollálásáért felelősek. Ha eléri a gyerkőc azt a szintet trambulinon, amikor már trükköket is be tud mutatni, akkor az jelentős mérföldkő lesz a személyi fejlődésében, hiszen önbizalmat ad neki.

Persze ne feledkezzünk meg az olyan pozitív hatásokról sem, mint például: izmok erősödése, egyensúlyérzék fejlődése, mozgáskoordináció javulása. Az állóképesség növekszik, egyidejűleg a teljesítménnyel. A trambulinhoz, talán az úszást lehetne hasonlítani, hiszen sem az úszás, sem a trambulinozás során nem terhelődnek fokozottan az izületek.

A trambulin használata jó hatással van a keringésre is, akik sportolnak kisebb eséllyel fognak a jövőben keringési problémákkal küzdeni.

Ne veszítsük szem elől a veszélyeket sem! Rengeteg más sporttal egyetemben, a trambulin használata is jelenthet kockázatot, mint például a rándulás, ficam, vagy a törés. A balesetek megelőzéséhez íme néhány tipp: a trambulint csúszásmentes talajra kell állítani, olyan cipőben ugrándozzunk, ami tartja a bokát, ha nem sikerül védőhálós verziót beszerezni, akkor ügyeljen arra, hogy a fém részek le legyenek fedve, akár egy rongy is megteszi.